Posts

Showing posts from December, 2008

Fening

Image
Semalam aku pergi melaka menziarahi kawan2 aku yang sama2 belajar kat kolej dulu.. Suma aku tengok tak berubah. Macam tu jugak..Cerita pasal mengecat. Aku ni da masuk 2 minggu mengecat rumah. Tak siap2 sampai la sekarang nih. Sebab aku buat bila ada masa lapang jer. Nak upah orang buat kos dia mahal lak. Dengan cara berjimat aku cat sendiri jer la. Sambil tu boleh la nak asah2 bakat mengecat.
Yang sebetulnya nak cerita mengenai otak. Kebelakangan ni aku kerap sakit kepala. Kelmarin semasa main futsal aku terduduk sekejap sebab pening. Dulu aku penat macamana pun takkan pening. Sekarang kalo penat je terus rasa pening. Kadang taka penat pun leh pening. Kenapa yer. Esok la aku nak g klinik g cek apa yang berlaku dalam kepala aku ni... Susah.. Aku kadang tak berasa selesa disebabkan otak yang tersekat pening sebab menghalang aku dari buat kerja termasuklah mengecat. Tapi semua perkara ada hikmah disebalik kejadian. Mungkin Allah nak suh aku rehat sikit dan kuatkan beribadat dari buat keje …

Proses kematangan

Image
Balik dari kerja malam aku bersiap dan terus menuju ke hq di mines. Memang memenatkan kena datang kursus yang mula jam 9 pagi. Oleh kerana aku keluar jam 8.40pg, maka aku la orang terakhir yang sampai kat bilik kursus. Masuk je aku tengok takde la ramai pun. 18 orang jer. 
Aku, Zul dan din sahaja wakil dari datacenter. Lain2 yang ada ialah dari MIS dan Call Biz. Dorang ni meman hebat bersalji english nya kalau nak dibandingkan dengan aku yang tkedek2 lagi ni.. Diorang ni memang petah bercakap dan banyak idea.

Sebenarnya lebih kepada apa yang aku lalui sepanjang program 2 hari tersebut adalah pemikiran. Program2 yang sebegini aku anggap sebagai twist kita punya pemikiran dan cuci sikit apa yang kotor2 tu. Aku pun da lama tak sertai program2 gini. Sebab sebelum ni tiada pun yang sudi jemput.
Aku tertarik kepada soalan yang fasi tanya kepada aku. "apakah beza orang dewasa dan budak?". Aku jawab, mentaliti. Betulkah? sebenarnya jawapan nya adalah keperluan. Jadi jawapan aku kurang …