Hidup ceria itu satu kemestian yang perlu di cari

Have a nice day.

Mungkin bermaksud sesuatu yang menenangkan dan membahagiakan jiwa kita. Alhamdulillah dikesempatan ini saya mengambil sedikit masa pada jam 1 pagi untuk bercerita sedikit tentang kehidupan seorang lelaki berstatus bujang.. adoi.. hehe
Selepas balik kerja haritu(lama dah tak update blog ni) terus menuju ke majlis berinai kawan saya dari kecil iaitu Faizal. Walaupun agak penat tetapi menjadi kuat untuk berkongsi kemeriahan majlis tersebut. Masa tu kena la sandang beg laptop walaupun berat takut pula nak tinggal dalam kereta. Malam tu juga ada paluan kompang dan selawat.

Siang keesokannya iaitu hari ahad majlis kemuncak perkahwinan kawan saya ni. Ceria betul wajah dia. Maklumlah sudah mula merasa kemanisan dalam kehidupan dunia bersama isteri tercinta. Tengok je la sapa atas pelamin tu.. he..Nak kata cemburu, rasanya ada sikit. Ye la, kawan baik da selesai. Tuan punya blog ni pula asik dapat jemputan ke majlis kawin rakan2 jer..hehe. InsyaAllah.. Yang hairannya, isterinya bersanding tak pakai tudung pulak. Kebiasaannya pakai jer sebelum2 ni. Ni nak salahkan mak andam ke dia. Tepuk dada tanya iman lah wahai saudaraku..

Balik kerumah melihat wajah ceria seorang hamba Allah yang baru saja wujud di dunia ini untuk menempuh kehidupan untuk ke syurga.. Dunia umpama ladang untuk manusia bercucuk tanam(dengan beramal soleh). Ini merupakan cucu atau anak buah ke-8 saya.(nak tulis ke-8 pun duk kira2 tadi. ehhehe.) Makin besar la keluarga saya ni di warnai oleh kanak2 yang sihat wal'afiat.. Alhamdulillah.. ok snapshot untuk hari kedua baby ni :Subhanallah, sungguh sempurna ciptaan yang maha esa. Sy doakan anak buah saya menjadi insan yang beramal soleh didunia dan juga diakhirat. insyaAllah. Eh, nama dia Muhammad Fahman bin Mohd Fairoze iaitu anak abang saya yang ke-3. Anak sulung dan kedua dia kembar. Kenakalannya? hanya Allah yang tahu.. hehe.. Nakal2 pun tapi bila tanya sayang ke tak adik dia, diorang jawab sayang... Terharu pun ada..

Tengah tunggu dia nak buka mata, akhirnya hari ke-9 sempat ambil gambar dia buka mata. Lagi la comel. mai tengok..Subhanallah... mengelupas lagi kulit dia. Selama seminggu lebih dia duduk di rumah ayah mak saya. Sekarang dia da balik kerumah dia. Dah tak dapat tengok dah.. sedihnyer..

Ikutkan banyak je cerita nak tulis. Tapi sebab ada kerja nak buat sampai disini ajer la. InsyaAllah dimasa akan datang akan tambah lagi cerita.

eh, tadi dapat lagi kad jemputan kahwin...

*********************************************************************************

Persediaan dan perancangan.

- Program riadah & muhibbah belia 4B kampung melayu Wira Damai.
- Sekarang ni saya tengah sibuk membuat persiapan....dot.. dot.. dot... kira ada sebab la nak jeles.. hehe..
- Panggilan interview dengan Jabatan perkhidmatan Awam. Doakan saya. Sesungguhnya saya kena istikarah dengan tindakan saya kali ni. Sapura oh sapura(nama kompeni).
- Rombongan ke melaka atas urusan rasmi.
- Akhir sekali, dellantre dah nak delivery to public. InsyaAllah bulan ni.
- Esok pergi kajang, lepas tu pergi tengok Tuk Kan sakit kat hospital..
- Kena edit novel kelopak qaseh. Kak Rosma call semalam. Duk fikir nak cari masa mengedit balik short form..

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter