Percubaan untuk beberapa kali

Pada 21 april yang lepas, huh lama dah. Aku pergi bermain futsal bersama kawan2 opis. Memang saat ini dinantikan sebenarnya sebab dengan aktivit begini la dapat kita orang suma berkumpul bersama meninggalkan cerita kerja kat pejabat. Kita orang shift, jadi jadual tak sama maka tak dapat nak bersama masa kerja walaupun sama tempat kerja.

2 hari sebelum, aku ada undangan bolasepak padang di Karangkraf Templer bersama pasukan masjid an-nur. Time tu aku rasa 90% cergas sebab aku kerap juga buat senaman ringan seperti joging. Aku yakin tu antara persembahan terbaik walaupun tanpa menjaringkan gol. Peluang banyak terhidang, itulah namanya takda rezeki. Aku memang dah buat yang terbaik pada waktu tu. Aku juga dikritik oleh kawan2 kerana tidak memanfaatkan peluang. Bagi aku, kritikan tu amat perlu kerana aku rasa segalanya masih kekurangan dan perlu tunjuk ajar dari semua yang mengkritik. Tima kasih semua.

1 hari sebelum, aku buat latihan ringan sebab aku dah rasa macam otot kaki lemah. Seperti tidak sempurna warming down semalamnya. Mana taknya, selepas je main terus pergi masuk kerja. Memang penat. Tapi tu lah namannya hobi. Suka sangat.

Pada permainan futsal inilah merupakan titik hitam. Semasa sedang menggelecek(tengoklah gaya mcm kat gambar tu), lutut sebelah kiri ter'twist'. Pada mulanya aku tak rasa sakit. Kemudian aku teruskan permainan sampai satu tahap aku dah tak boleh main. Rasa terlalu sakit. Padahal masa tu aku belum berasa letih lagi. Aku pun putuskan duduk ditepi gelanggang dan melihat kawan2 bermain.

Akibatnya aku nak solat sekarang dah susah. Sekarang ni agak ok cuma kadang2 aku terasa sakitnya datang semula. Aku berharap akan cepat sembuh dan boleh beraksi dengan baik semula.. hehe. Ibadat dulu ar..

InsyaAllah ahad ini aku ingin melihat rumah di kajang dengan membawa Abah dan mak. Dah tiba masanya untuk berumah takda tangga sebab setingkat jer mampu.. hehe..

************************************************************************************

Pada masa ini sedang giat menyiapkan laman blog untuk perniagaan pelaburan emas. Boleh lawati disini. Sapa yang berminat boleh la menghubungi saya...

Comments

fairuzniza said…
dalam gambar tu macam tengah bejoget pun ade. :)
adeq_fauzy said…
ade ke joget. punya la dah baut skill tu.. aduh...

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter