Ini bukan gurauan

Bismillah..

PERINGATAN UNTUK DIRI SENDIRI DAN SEMUA.

"Negara beli kapal selam pada masa rakyat tenggelam". Terngiang lagi akan petikan khutbah jumaat lepas yang cukup membuatkan saya ini tersentak akan kerealitiannya. Dimanakah Islam yang diketengahkan oleh pemimpin yang kerap kali mengungguli carta kemenangan pada setiap pilihanraya? Cara hidup Islam apa yang dipraktikkan? Islam telah disusun atur setiap aspek kehidupan seharian. Tiada cacat celanya lagi. Tapi dengan bangga di ubah sesuka hati. Itu munafik namanya. Hanya Islam tetapi tidak ikut apa yang telah diperuntukkan. Adakah kita perlu tunduk kepada kanun keseksaaan? Bunuh rujuk kanun keseksaan, zina rujuk kanun keseksaan, mencuri kanun keseksaan? dimana hukum Islam? adakah ia wujud atau ditenggelamkan bersama kapal selam yang dibeli? ataupun dikepil di dalam buku nota yang sudah berlapuk? HAH!, akibatnya sudah ada yang berani membawa kes MURTAD ke mahkamah. Beraninya...

Kebelakangan ini kes murtad yang makin menjadi-jadi. Sempat didengari tentang bekas ustazah bernama kamariah yang menfailkan kesnya untuk keluar dari Islam. Beraninya.. tindakan anda???? Orang Islam ternyata BERBEZA sungguh dengan agama lain. Baik dair ibadah mahupun segalanya. Kristian lain, hindu lain, yahudi lain, buddha lain. Kesemuanya ini bakal atau sememangnya dihumban pasti kedalam neraka kerana hidup di dalam kekufuran sepanjang hayatnya didunia yang sebenarnya tidak panjang pun. Yang sudah Islam pula, mulut dan hatu berniat Islam TAPI tidak mengerjakannya diklasifikasikan sebagai MUNAFIK!. Mereka tidak pilih Allah, padahal memilih kearah pemesongan yang abadi.(kecuali kembali kepada Allah).

Baru-baru ini lagi Kristian makin memijak kepala umat Islam dengan meminta keizinan menggunakan nama Allah. Langsung karut jesus christ, murugan, dan fahaman-fahaman lain yang melencong. Mereka sudah berani mempermainkan Islam. Allah itu satu/esa. Tiada yang setaraf dengannya walaupun sedikit.

Firman Allah di dalam surah Al-Ikhlas:
لْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
لَّهُ الصَّمَدُ
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُواً أَحَدٌ

"Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.
Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.
Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan
Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya."


Marilah kita sama-sama mengisbatkan diri kepada ALLah. Moga tidak terjebak kepada penyakit sedemikian. Jangan terjebak dengan agama dan fahaman yang menolak hukum Allah.

Firman Allah didalam surah Al-Kafirun:
قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ
لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ
وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ

"Katakanlah: "Hai orang-orang kafir, Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. Dan aku tidak pernah menjadi
penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah. Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku."

Jauh bezanya jika kita menghadiri solat jumaat di masjid telunjuk Islam hadhari berbanding akan ketelusan isi khutbah di masjid acuan Al-Quran. (pengalaman dari masjid UPM dan masjid di sesebuah kampung). Bagi yang sudah lali dengan khutbah "ringan" di masjid hadhari, pasti akan merasa kelainan dimasjid kampung yang lebih telus dan agresif isinya biarpun speakernya edisi tua dan ketinggalan zaman. Dan bagi penyokong kerajaan, mereka pasti mengatakan bahawa isinya HENTAM kerajaan.

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter