Salam Eidulfitri.

Ramadhan semakin hampir meninggalkan kita. Tapi Islam tak pernah meninggalkan kita.

Pada minggu lepas, aku menghadiri majlis berbuka puasa bersama bekas pelajar semasa menuntut di SEMENTAS. Majlis ini diuruskan oleh Aimi dan rakan2 nya yang lain. Rasa lama sangat tak jumpa semua ni. Kali terakhir adalah pada tingkatan 5 dahulu. Tapi yang sama, sifat kebudak budakan masih tertanam didalam diri semua yang hadir. Mungkin kerana teringat kembali zaman persekolah suatu masa dahulu. Pelajar cina pun turut hadir bersama berbuka puasa walaupun dorang tak puasa. "Kau orang buka puasa ni dah baca niat puasa tak semalam?" Tanya aku dengan nada gurau.. he.

Dalam gambar tersebut dari kiri ialah hafiz. Dia ni dah bernikah dah. Tapi nampak muda lagi. Dia datang bersama zaujahnya. Sebelah dia yang berkacamata tu namanya Nasrun. Aku tak sangka yang dia ni anak kepada wartawan melodi iaitu Nas Ahmad. Yang berjanggut tu pula Nasir. Dia ni dari tadika sampai la ke sekolah menengah sama dengan aku. Yang badan besar sikit tu namanya Azrizal. Aku suka usik dia masa sekolah dulu. Haritu pun aku usik lagi. hehe. Yang terakhir yang duduk tu aku lupa namanya. Dia lah antara chinese yang hadir.

************************************************************************************

Aku merasakan bulan Ramadhan pada tahun ini lebih baik dari tahun lepas. Tapi aku rasa masih banyak lagi yang perlu diperbaiki. Aku paling rasa rugi bila miss solat terawih berjemaah. Kalau aku kerja sebelah malam, memang tak dapat lah nak terawih jemaah mahupun sendiri.

Selamat hari raya eidulfitri diucapkan kepada semua umat Islam. Maaf zahir dan batin. Tamatnya Ramadhan menandakan bahawa kerja2 aku yang telah ditangguh sementara sebelum ini, akan di sambung semula. Semoga segala urusan kita dipermudahkan olehNya.. Pekerjaan juga adalah satu ibadah selagi ia tidak melanggar hukum syara'.

Comments

Popular posts from this blog

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter

Kepada pekerja syif macam saya khususnya