Akhirnya Wajah Baru dengan cendawan

Setelah lama menyepi akhirnya saya membuat keputusan untuk mengubah sikit wajah blog saya ni. Ini semua adalah gara2 mempunyai sedikit masa terluang dan kehadiran komputer baru untuk pejabat saya ni. Saya hanya menggunakan 2 perisian utama iaitu illustrator dan juga Photoshop..

Dimasa yang sama sedang giat membuat design konsep dan menu makanan untuk restoran buger untuk sebuah syarikat bumiputera. Yang lemahnya, klien saya tu nak suruh saya sediakan menu sekali. Apa yang aku tau makan ajer.. Lepas doa2 dapat ilham nak buat beger berkonsepkan perisa cendawan. Kiranya cendawan adalah menu tulang belakang mereka. Nama Restoran ini adalah KOJEK. Lalu tercetus la sloga, Kojek - When mushroom meet burger. (Curi idea dari web grafik Deviantart - when art meet application). Kiranya selepas ini menunya berasaskan cendawan. Tak sangka dapat kerja macamni. Ingatkan lukis kan ajer.. huhu..

Oleh kerana pemiliknya memang suka berniaga, jadi saya pun turut suka untuk memberi idea. Kerana saya tak akan rasa selesa kalau apa yang saya hendak hasilkan itu adalah sesuatu yang saya tak berapa gemar. Contoh sudah berlaku - Iklan minyak pelincir. adeh..
Saya merasakan konsep cendawan boleh menjadi sebuah makanan yang dapat menarik perhatian semua peringkat. Lagipun rakyat Malaysia suka makan cendawan termasuklah saya. (kali terakhir menu kesukaan saya mak masak cendawan tumis air.)

Nantikan kemunculannya dimasa akan datang..

mungkin saya ni terlalu bercita-cita tinggi. Tapi itulah saya.

Harini ingat nak pegi booked kereta. Pastu hujan tak jadi la..

Takpela yang itu. Harini maryam meluahkan perasaannya. Harap aku sudah buat yang terbaik untuk menasihatinya. 2-3 hari ni saya kerap tengok dan dengar orang menangis. Tapi saya sendiri tak menangis.

Ok, harap semua dapat meriahkan perhimpunan halaqian pada 17 ogos ini.

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter