Inilah dunia hari ini

Saya tidaklah pandai berbicara tentang politik tanah air. Tetapi menjadi kewajipan saya untuk mengambil tahu tentang senario yang berlaku sekarang.

Apa yang kita dapat lalui, seolah peperangan moden sedang berlaku dengan rancak masa ini dengan masing-masing fitnah menfitnah, membuka pekong dan memburukkan orang lain. Pada pendapat saya, perkara macamni tidak seharusnya berlaku dalam pemikiran moden yang lebih matang dan profesional. Namun, isi durian kadangkala tidak sama. Mungkin itu adalah suatu kepuasaan cuma yang tersiratnya, mahu menjatuhkan orang lain. Perkara ini akan berbalik, jadi tak siapa pun akan terlepas. Jawablah dengan tuhan kelak.

*************************************************************************************

Hari ini di pejabat tiba2 je ada buat penilaian prestasi. Mujur ada bos yang baik hati mudah hendak berbicara. Seorang demi seorang keluar masuk bilik meeting. Bila tiba turn saya, alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun agak ketakutan pada mulanya.

Sedihnya harini, terlambat ke masjid untuk solat Jumaat. Sampai2 je dengar baru iqamah. Tapi kurang la pahala sebab dah miss khutbah. Nasib baikla masjid UPM ada sediakan teks khutbah untuk makmum untuk dijadikan rujukan. sedih sangat..

Rasanya lepas ni memang nekad pergi sendiri je. Selama ni menumpang. Minggu lepas semua macam tak endah je jam da tunjuk pukul 1 petang. Masih relaks2 lagi surfing internet. Pastu pegi la jam 1.30 petang. Harini 1.40 baru nak pergi. Memang lepasni aku pergi sendiri la. Geram tul!

aku yang sangat geram.

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter