Kerja membina web dan grafik

Yang berbahagia, tuan pengerusi majlis.

Nampaknya tuan pengerusi majlis sahaja yang bahagia. Saya yang duk mendengar ni duk mengangguk aja apa yang diucapkan oleh mc tu..

Sebenarnya kisah kerja didalam kerja.
Sebagaimana saya cuba memaksimumkan diri dalam pelbagai bidang dan cabang ilmu yang terbentang luas.

Kali ini cuma ingin senaraikan kerja-kerja yang saya sedang lakukan pada masa ini.
- Laman web DataOne Asia
- Laman web Narsqo termasuk la department2 nye.
- Laman web Pemuda PAS Kuala Terengganu

Kerja mengemaskini :
- Laman web BALADI
- Laman web MyMMC

Kerja-kerja grafik :
- Iklan Narsqo
- Kelab Kereta Barracuda

Saya seorang yang amat cerewet dalam menghasilkan lukisan. Jadi selalu akan ambil masa untuk siap sempurna. Sebenarnya tak la berapa sempurna pun..

Masa yang sama sedang memonitor wireless network kampungwifi.

Masa yang sama jalankan perniagaan. Selalunya pada sebelah malam. Itupun kalau tak kerja malam.

Dah 2 minggu aku tak ke masjid (kecuali jumaat). Pastu tadi tadi aku ternampak sebuah hadith di PUSRAWI. Ini hadith sebenarnya. (alhamdulillah, nasib baikla ada rujukan)

Hadis riwayat Aisyah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda:

Barang siapa yang menyukai pertemuan dengan Allah, maka Allah akan menyukai pertemuan dengannya. Dan barang siapa yang tidak menyukai pertemuan dengan Allah, maka Allah tidak akan menyukai pertemuan dengannya. Aku bertanya: Wahai baginda, bagaimana dengan kebencian terhadap kematian karena semua kita membenci kematian? Beliau menjawab: Bukan begitu, tetapi seorang mukmin apabila diberi kabar gembira dengan rahmat Allah, keridaan dan surga-Nya, maka dia akan senang bertemu dengan Allah dan Allah akan senang bertemu dengannya. Dan sesungguhnya orang kafir apabila diberitahukan tentang siksaan serta kemurkaan Allah, maka dia akan membenci pertemuan dengan Allah sehingga Allah pun akan membenci pertemuan dengannya.

sumber : http://hadith.al-islam.com/Bayan/Tree.asp?Lang=ind&ID=934

Sebenarnya aku tak berapa ingat hadith tu. Biasala, dalam kereta sekali lalu. Sebab masa tu mindset dah terasa betul lama tak jejak kaki ke dalam Rumah Allah dan berjemaah solat fardhu.

Ya Allah, permudahkanla segala urusan ku...

Harini pagi jam 9 dapat panggilan dari abang saya. Mengajak bermain bolasepak untuk pasukan Masjid An-nur di pertandingan piala YB PKR. Lalu pergi la bermain kejap walaupun tak dapat main. Sebab sudah cukup orang. sedihnya... Kemudian balik rumah, makan cekodok pisang mak buat.

Esok nak tukar tayar motor sebab sudah botak dimamah usia. Lagipun ada paku terbenam ke dalam tayar. Cabut karang keluar angin. Cabut tak cabut, yang keluar duit juga... duit duit...

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter