Lukisan banyak makna

Mungkin segelintir dari kita memikirkan sesuatu yang mampu membuatkan kita menyebut "wah" apabila melihat sesuatu yang mengkagumkan. Boleh jadi kita akan merasa kurang senang dengan tindakan yang dicerminkan dirinya. Boleh jadi juga kita akan merasa geli hati dan bercampur geram.

Mudah saja, jika kita melihat lukisan disebelah ini, ia mencerminkan sesuatu yang lucu. Itu pada anda, tetapi tidak saya. Cuma sekurang-kurangnya saya sudah memberi peluang kepada anak-anak buah saya menyerlahkan bakat mereka dengan mencoret sebuah lukisan cetusan dari imaginasinya di almari pakaian saya.

Saya baru bangun tidur kerana bekerja sebelah malam sebelum itu. Celik mata yang kekaburan dek taik mata melihat rangka-rangka bewarna merah. Kemusyikilan hanya terjawab selepas membesarkan kelopak mata. Cuma anak mata tidak turut serta, kerana hari yang agak terang. Mulanya teringat bagaimana manusia di zaman paleolitk yang wujud antara tahun 50 000 SM - 10 000 SM. Pada dinding gua terdapat gambar-gambar yang dilukis oleh mereka untuk melahirkan idea dan perasaan mereka. Dan ini sudah pun terjadi sebaik sahaja saya memanjatkan kesyukuran kerana diberi peluang olehNya untuk menambah amal.

Mungkin sekarang sudah moden, guna pen maker dan juga pintu almari baju sudah cukup. Rasanya tak perlu lagi nak menggunakan batu untuk mencoret pada dinding gua. Cuma perlu mengalunkan tangan sahaja..

Yang kelakarnya, si penconteng tidak mengaku. Tetapi biasala budak kecil. Cuma tanya sorang-sorang (ada 4 anak buah untuk disoal siasat). Sebenarnya sudah pun tahu. Cuma tiada siapa yang ingin mengaku kerana takut akan salah.(bagusnya kalau takut berbuat salah dan menghindarinya). Bila ditanya, hanya seorang sahaja mampu memberi maksud pada apa yang tercatat di almari tu. Dah kantoi... hehe

Inilah yang dikatakan kelakar dan geram. Nak marah pun tak boleh sebab ada unsur lucu. Bila nak sebat, rasa tak sampai hati. Cukup la dengan mengangkat tali pinggang 90 darjah dari kepala mangsa.. hehe..

macam2...

Sekarang tengah fikir macamana nak padam...

Comments

fairuzniza said…
senang je nak padam..
ada marker pen whiteboard punye?
amik marker pen whiteboard tuh, ikut [tiru/salin] lukisan kat almari tu.[atas lukisan yang asal] then setiap kali ikut, padam pakai tisu ke, kain ke..

nanti dia akan padam..

selamat mencuba!

Popular posts from this blog

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter

Kepada pekerja syif macam saya khususnya