Macamana kalau kita..

Selepas menunaikan solat fardhu Zuhur, bawa keluarga pergi melawat abang sulung saya yang berada di hospital Selayang. Harini dia dia menghadapi pembedahan buku lali kirinya kerana terdapat keretakan yang serius akibat daripada kemalangan jalanraya minggu lepas.

Sementara menunggu abang saya, kebetulan rakan sekolah rendah dan juga menengah saya berada di katil sebelah. Dia juga cedera agak teruk pada peha kirinya. Matanya kemerahan. Akibat yang sama, kemalangan semasa menunggang motosikal. Masing2 baru keluar bilik pembedahan dan sedang menahan sakit kerana kehabisan bius agaknya.

Anak abang saya, Aina dan juga Qila takut dengan situasi disana. Lagi2 nampak darah yang berada disalur air masuk ketangan tu. he.. Pastu lama2 ok sikit. Hampir sejam tunggu abang saya keluar dari bilik pembedahan. Alhamdulillah, semuanya selamat.

Saya cuba membayangkan jika saya berada di tempat tersebut. Saya sering menunggang motor pegi dan balik kerja. Sepanjang setahun ulang alik dari batu caves - Serdang, sudah 2 kali saya melihat sendiri mayat terbujur di tengah jalan. Memang menakutkan.

Ya Allah, kepadaMU ku memohon perlindungan...

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter