Seorang ayah

Balik dari kerja jam 8 pagi aku terus bergegas pergi mengambil adik perempuanku di Uniten untuk mendapatkan IC nya di JPN serdang. Nak kata mengantuk, memang mengantuk. Sebab aku belum tidur lagi.

Seperti yang dirancang, perjalanan ke KLIA memang agak memenatkan mungkin faktor aku baru balik kerja. Jalan yang begitu lapang. Ini adalah kali kedua aku pergi ke KLIA semenjak 1998. Pada masa itu aku sekeluarga menjemput abang sulung iaitu mohd faizal yang baru pulang belajar di us. Mana la nak ingat jalan lagi da lama dah...

Sepanjang hidup aku belum pernah lagi menaiki kapal terbang. Macamana yer rasanya..

Alhamdulillah..
Dengan izin Allah akhirnya abang aku no 2 ni dapat juga pergi ke tanah suci bagi menunaikan umrah. Disaat terpaksa meninggalkan isteri yang sarat mengandung dan 2 anaknya, dia menguatkan semangat untuk melakukan ibadah kepada Allah swt. Aku sentiasa mendoakan keselamatan dan dipermudahkan lah segala urusan abangku ni. Rasa terharu pun ada masa tu..

Abang aku sudah bekerja di Sapura selama lebih 10 tahun dan atas jasanya pihak syarikat memberikan ganjaran untuk menunaikan umrah yang ditaja penuh oleh pihak syarikat. Aku baru kerja setahun, kena tunggu lagi 9 tahun agaknya baru dapat pergi free.. he...

Rombongan umrah ini disertai oleh 70 orang kakitangan sapura yang telah dipilih pada tahun ini. Dan ini adalah program tahunan yang dijalankan oleh pihak syarikat yang sangat prihatin terhadap anak majikannya. Tak menyesal la aku kerja sini. Dalam agreement pun ada tulis pasal bawa kakitangan tiap tahun(seorang sekali) ke Mekah untuk haji. Umrah tak pasti pula. Apa- apa pun diucapkan ribuan terima kasih kepada Sapura kerana sanggup berbelanja besar menaja jemaah ini. Rombongan ini di kendalikan oleh Agensi Andalusia Travel & Tours. Tauke dia ni depan aku amik gambar nih. Siapa lagi kalau tidak bukan iaitu ustaz Daud Che Ngah. Dia duk depan bagi penerangan tapi tak berapa dengar sebab bising. Moden juga ustaz ni pandai main kamera. Maklumla, sebelum ni tak pernah jumpa depan2. Kat tv adala... he.

Masa nak pergi tu, Akak ipar aku menitiskan air mata. Aku rasa hiba jer. Tengah sarat mengandung suami pula takde disisi. Anak dia pulak duk ejek, "eh mama keluarkan air mata. hahaha. mama nangis la. haha". Apela anak buah aku sorang ni. Memang nakal. Dari perasaan hiba bertukar menjadi ceria.

Salam perjuangan abangku!

Comments

-butterfly- said…
:: salam..
:: yuhuu!!
:: yang ni abg ko yang 2nd ke 1st eh??
:: :)

:: btw, salam Ramdhan..

p/s : u've been tagged by me..

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^
adeq_fauzy said…
Tak ler...
ni abang aku yang no 2..
kau kenal ker..

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter