Syukran suma!

Alhamdulillah, hari yang dinantikan menjelma jua setelah beberapa persiapan dijalankan. Semua nya dengan sederhana menyediakan juadah kepada para tetamu selebihnya ialah riang tawa sanak saudara dan juga sahabat2 yang datang berkunjung kerumah. Terima kasih sumer!


Pagi2 lagi aku dah tolong mak mengemas rumah, angkat meja, angkat kerusi, basuh pinggan, sapu dan mop lantai, angkat kuali periuk dan sebagainya. Mula2 aku ingat satu menu jer, rupanya mak nak buat macam2. Adoi, aku rasa macam menyusahkan mak aku je kena masak banyak2. Tu yang aku buat je ape keje yg ada selain memasak sebab tak reti. hehe. Menu yang tersedia adalah Laksa melaka, roti jala, ketupat dan juga maccaroni. Punya kalut maccaroni tu terpekat sikit dari biasa. Takpela, habis juga akhirnya. Eh, ada lampe beger pula kat seblah kuih raya. Aku letak oil jenis ocean untuk rasa segar di ruang makan..Tetamu pertama sampai ialah N. Sebenarnya aku kira dah lama tak jumpa dia ni. Kebetulan semalam dia ada dirumah. Aku pun jemput dia datang. Dia ni kuat study betul, aku tgk dia punya mata pun kuyu jer. Oleh kerana dia datang sorang2, jadi pemalu la. Datang berdua pun malu juga. Ni ha ada 4 orang anak buah aku tengah kusyuk tgk kartun wonderpet "apa yg penting, kerjasama.." hehe. Bagus juga kartun tu sebab menyuruh kita bekerjasama setiap masa. N dan mak pun tgk jugak la tu. hehe..
Tetamu seterusnya ialah pasukan bola sepak Wira Damai. Dorang ni la sahabat susah senang aku dari kecil hinggalah besar. Keluarga aku sudah berada disini semenjak setahun sebelum kelahiran aku iaitu pada tahun 1985. Masa tu kampung ni tak semoden sekarang. Dulu jalan pun tak berturap, kereta tak byk. Sekarang sempit, penuh manusia dan kenderaan. Aku pun dah rasa fening.. Harap kemanisan ukhwah kami bertaut utk sentiasa bersama susah mahupun senang..

Kemudian rakan sekolah menengah tiba. Walaupun aku ni kira sekolah jauh dari rumah, diorang masih sudi melawat aku dirumah. Tima kasih kepada sapid yang mengepalai kwn2 skolah yang datang semalam. Sapid memang best.. Selepas itu makin ramai dan lagi dan lagi...

Oh aku lupa semalam juga Anak buah kepada bapa aku datang. Dia ni antara yang masih rapat lagi dan berhubung dengan keluarga aku. Nama dia Darul. Aku panggil dia Alang. Dia ni lah yang berjaya berdikari hidup sorang2 tanpa ibubapa dari kecil. Tengok dia datang bawak Lancer GT. Alhamdulillah, murah rezekinya mempunyai seorang isteri yang baik dan juga 2 orang anak yang comel. Isteri dia ada membawa buah tangan kek buatan sendiri. comel2 je kek dia.Ok, ini saja yang sempat saya tulis pada hari ini tentang apa yang berlaku semalam. Apa2 pun terima kasih banyak diucapkan kepada siapa yang sudi hadir ke teratak hamba.

*********************************************************************************

Comments

Popular posts from this blog

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter

Kepada pekerja syif macam saya khususnya