Jemputan ke rumah terbuka

Assalamualaikum wrt..

MARILAH kita meningkatkan ketaqwaan kita kepada Allah Subhanahu Wata'ala dengan penuh keyakinan dan keikhlasan dengan melakukan segala suruhan-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Mudah-mudahan kita menjadi insan yang bertaqwa dan beriman serta selamat di dunia dan selamat di akhirat.

Sekarang kita telah berada di bulan Syawal, di mana umat Islam merayakan Aidilfitri dengan penuh rasa syukur dan gembira dengan kunjung-mengunjungi, ziarah-menziarahi saudara-mara, jiran tetangga dan sahabat handai. Di kesempatan inilah kita mengambil peluang untuk saling bermaaf-maafan di atas segala kesilapan dan kesalahan yang lalu. Dengan amalan tersebut akan mengukuhkan lagi ikatan persaudaraan sesama kita umat Islam.

Kalau di bulan Ramadan yang baru lalu kita telah menampakkan peningkatan amal ibadat kepada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka sayugia ianya dapat diteruskan sehingga ke bulan-bulan berikutnya sepanjang masa. Janganlah setelah kita berjuang berhabis-habisan di bulan Ramadan untuk meraih ganjaran yang berlipat ganda dari Allah Subhanahu Wata'ala, tetapi apabila kita memasuki bulan Syawal ini dan bulan-bulan lain, kita kembali untuk melakukan dosa dan maksiat di dalamnya.

Oleh yang demikian dalam kita merayakan dan memuliakan bulan Syawal yang penuh dengan kemeriahan dan kegembiraan ini kita hendaklah terus-menerus melakukan amal ibadat untuk mendekatkan diri kepada Allah Subhanahu Wata'ala, umpamanya melakukan puasa sunat enam hari di bulan Syawal.

Sempena Aidilfitri ini, saya dan sekeluarga mengadakan sedikit jamuan makan dan menjemput semua sahabat2 yang mengenali diri ini hadir ke rumah terbuka bertempat di :

Tarikh : 18 Oktober 2008
Jam : Selepas Zuhur
Tempat :
G 20, Kg Melayu Wira Damai,
68100 Batu Caves
Selangor.

klik sini untuk lihat peta

************************************************************************************

Antara menu yang disajikan ialah makaroni. Iaitu mee gandum berbentuk apentah susah nak sebut. Sebelum ini kawan2 saya pun ada suruh buat menu ni dan lagi. InsyaAllah ia akan disediakan seperti yang diinginkan. Inilah rupanya :


Sesiapa yang belum cuba, dialu2 kan..
Jumpa nanti yer.

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter