Tiada tajuk khas lah!

Sabak Bernam.

Adalah destinasi yang menjerihkan. Ditambah lagi dengan ketiadaan jalan hiway. Takpela, dah pergi dah pun.. Nak cerita lagi pun tak larat dah. Letih semalam pun dah hilang. Cuma tapak kaki ni rasa lenguh sikit sebab kerap tekan clutch kerete.

Balik dari kerja, mak minta bawakan dia ke kedai jahit. Nak pergi ambil baju kurung untuk kakak iparku. Sebab dia nak balik kelantan esok. Masa tengah tunggu nyonya tu bagi baju, anak buah aku panggil. Rupanya dia nak tanya cantik ke tak letak bunga kat telinga. haiyo..

Abis bising nyonya tu. Baru je pokok tu nak berbunga.. "paktam2.., cantik tak?".

Suka betul nak jadi princess..

Baru je plan nak tanam bunga kat laman rumah.

*************************************************************************************
Lepas ambil baju, kami menuju ke kedai menjual peralatan dapur. jarak hanya 2 kedai sahaja dari kedai jahit tu. Walaupun barangannya tak banyak, tapi harganya agak berpatutan. Itu yang mak suruh singgah. Beli kuali, pisau potong kulit buah, penapis teh, penyapu dan lagi satu apentah tak perasan mak beli apa. Tak sangka nyonya tu jual jugak tulisan ukiran Allah dan Muhammad saw.

Aku ingat kayu, tapi plastik. Di label sebagai Muslim wall decorative.


*************************************************************************************
Lepas mandi tadi, aku mengemas bilik. Lama da tak kemas sebab sibuk. Semalam sempat pasang langsir dan menyapu lantai. Tadi aku susun2 barang jer. Semenjak ada langsir ni gelap pulak bilik aku. Sebelum ni terang benderang jer. Sedap sikit tidur kalau balik dari kerja sebelah malam. Takda la silau sangat..

"Mak, langsir ni takda yang kaler lain ker..?"
Mak jawab "Kaler pink tu je yang ada..".

Merah jambu? huhu..

Sayang aku nak basuh baju ni. Sebab aku taknak bukak lipatan tu. hehe. Dah brape lame dah aku letak kat atas meja ni.


*************************************************************************************

Kejap lagi nak bawak mak abah g serdang.
Malam ni aku nak apply cuti minggu depan nak balik kampung. Lama dah tak balik rindu kat masakan makndak ku. Kemudian nak tengok anak sepupu aku yang sudah berusia 2 bulan.
Esok aku akan ke Bandar seri mahkota. Ada kerja masih tertangguh. Nak bantu Azrul.

Huh, aku punya kesibukan sudah menyusut sedikit. Lepasni nak tenang2 jer.

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter