Bersiap sedia

Nampaknya aku tak dapat nak sambung kisah lalu. Sebab dah berlalu..

InsyaAllah, bermula selasa ini hingga ahad depan aku akan melalui satu suasana yang getir dan kesibukan yang agak serius. Sebaik sahaja aku melibatkan diri bersama Top Tiara Sdn Bhd, aku mulai fokus untuk pengembangannya dimasa kini dan akan datang. Boleh jadi setiap hari aku ke pejabat. Tapi masuk ni dah 2 hari aku tak ke sana. Cuma mesej2 ajer.

Berikut merupakan kerja yang perlu disiapkan :

Cat Rumah, pasang lampu.
Bermula kelmarin, aku sudah mula mengecat bahagian tengah rumah iaitu disekitar tangga. Sebentar tadi aku sempat menyiapkan separuh ruang tamu berikutan kekurangan cat. Esok dan akan datang aku perlu menyiapkan seluruh tingkat bawah, dan ke tingkat atas. Kerja mengecat ini nampak mudah tetapi sebaliknya ia amat sukar seperti mengecat di celah dinding dan sudut. Kemudian perlu menampal lubang dan mengikis bahagian yang tidak rata. Bertambah sukar lagi apabila terpaksa mengeluarkan paku dari lubang dan wayar yang ada pada dinding. Esok, aku akan habiskan tingkat bawah. InsyaAllah.

Top Tiara
Syarikat yang baru ditubuhkan ini, memerlukan perhatian yang sewajarnya. Aku sebagai orang baru perlu memberikan komitmen untuk memajukan syarikat ini. Asal sebagai penyedia slide, ke salah seorang dari kepentingan syarikat. Ada beberapa kerja yang perlu dilakukan disini. Aku perlu belajar untuk membuat persembahan mengajar kepada pendengar.

Halaqah.net
Aku baru menerima email dari Dell yang mengatakan server yang aku tempah bakal dihantar pada atau sebelum 20 Julai 2009 ini. Walaupun persiapan agak kurang, insyaAllah aku cuba buat yang terbaik untuk halaqah memandangkan sudah lama aku bersamanya dan kini betul2 ia tenat dan memerlukan bantuan. Berbekalkan pengetahuan yang aku ada, aku akan cuba sedaya upaya untuk mengembalikan kestabilan web halaqah untuk memberi keselesaan kepada semua pengunjung yang semakin hari semakin bertambah. Kerja ini perlu disiapkan secepat mungkin kerana halaqah seringkali di "suspended" oleh syarikat hosting kerana menggunakan proses yang terlalu tinggi dalam shared server sehingga mengganggu web2 lain. Aku jangka ahad ni selesai semua. InsyaAllah..

Kampungwifi di Menara Masjid an-nur
Hampir sebulan aku ingin menyelesaikan perkara ini. Faktor peralatan yang terhad dipasaran membuatkan aku sukar untuk menjayakannya. Aku juga masih belum melihat keadaan didalam menara tersebut kerana kerja2 pemasangan perlu terlebih dahulu memastikan semuanya berada dalam keadaan selamat.

Bersiap sedialah!

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter