Cerita silih berganti

Mula dari hari Rabu.
Aku pergi ke bank CIMB buka untuk tunaikan cek berpalang. RM118.00 sahaja. Aku tak pernah buat sebelum ni, mujur customer service dia baik hati dan banyak membantu. Minggu lepas, aku buka akaun baru pun dilayan semacam kanak2. Semua dia beri tunjuk ajar. Dikesempatan itu, aku pergi naik tingkat atas untuk mendapatkan maklumat mengenai pinjaman perumahan. Aku jumpa dengan cik Marina. Dia ceritalah itu dan ini. Kemudian dia minta aku ambil gambar rumah yang aku ingin beli itu.

Lepas tu aku menuju ke Plaza Lowyat di KL. Tujuan aku kesana adalah untuk mencari router baru bagi projek Kampungwifi yang aku bangunkan. Sekejap sahaja aku berada disitu kerana aku perlu bekerja sebelah malam. Aku menuju ke tempat aku meletakkan motosikal, aku ternampak seseorang yang seperti aku mengenali dirinya. Rupanya Johari. Itupun dia yang bagitahu nama dia. Tapi dia mengenali diri aku. Sekarang dia dah berisi, bulat dan sudah bekerja. Masa sekolah dulu kurus sahaja. Aku mengenali dia sewaktu berlatih bersama untuk pasukan bolasepak sekolah suatu masa dahulu. Oleh kerana dia budak junior, aku pun tak berapa ingat namanya.

Lepas tu aku menuju ke tempat kerja.

Khamis.
Seperti yang dirancang, aku pergi ke Serdang untuk mengambil gambar. Pertemuan telah dipersetujui dengan tuan empunya rumah.

Sibuk pulak nih. nanti sambung tulis.

Comments

Popular posts from this blog

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter

Kepada pekerja syif macam saya khususnya