Makan, makan dan makan...

Semenjak kebelakangan ni.
SELERA MAKAN AKU BERTAMBAH.
Aku pun kurang pasti kenapa.
Kebelakangan ni juga aku mengamalkan 2 biji sehari pil minyak ikan kod. Mak aku nasihat, amalkan makan vitamin untuk kesihatan badan. Ye lah, keadaan sekarang seperti cuaca, pemakanan dan perkara2 lain yang boleh menjejaskan kesihatan semakin membimbangkan. Oleh itu langkah pencegahan perlulah diambil.

Semalam, pagi2 lagi aku dah makan 4 sausage dan dibaluti dengan 4 keping roti. Aku bukan gelojoh, tetapi selera makan tu terlalu kuat. Selepas makan banyak tu pun aku tak mengah atau mencungap, siap aku boleh mengecat rumah dan setup server lagi. Kemudian makan tengah hari aku makan nasi penuh pinggan. Petang pula mak buat kuih "Akok" Kuih tu agak besar tapi aku makan 4 ketul jer. Aku nak makan lagi tapi teringat yang abah aku masih belum makan lagi kuih tu. Lalu aku beredar dari pinggan yang mengalas kuih tersebut sebelum menjadi makananku. Sebelah malam, aku makan nasi dan lauk sotong dan juga sayur kobis. Sebelum tidur, aku makan burger daging.

Harini pula, pagi tadi sebelum pergi keje aku makan 4 sausage dan 2 keping roti(kalini roti berkurangan) dan minum secawan milo. Beginilah aku, pagi2 lagi mak dah sediakan sarapan. Setiap hari lah. Aku balik dari kerja malam pun ada je hidangan yang menyelerakan. Makanan banyak, tapi aku tetap nampak kurus keding. Inilah perkara yang menghairankan aku dan juga keluarga. Tengah hari tadi aku makan bersama kawan di MTDC. Terlebih dahulu aku mulakan makan cucur udang sebiji yang agak tebal. Aku potong 4 pun nampak besar lagi. Kemudian aku makan nasi goreng pattaya dan air teh o ais pula. Pukul 6 tadi pakcik pengawal keselamatan kat ofis aku ni bawa kuih dari rumahnya. Aku makan karipap 1 jer. Kemudian tengok takda kawan2 lain makan yang lebih tu aku pun menghabiskannya. Kesian kuih, tak baik membazir.

Sekarang dah jam 6.40 aku masih berasa lapar. Kenapakah ini.. Sungguh misteri..

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter