Demam

Aku memacu laju motosikal ke tempat kerja. Kali ni aku lebih rasa perlu cepat sebab da lambat. Sampai je tempat kerja terus masuk ofis. Aku sebnarnya terlupa pada haritu nak bersyukur sebab selamat sampai. Kenapa la aku tak bersyukur dengan perlindungan yang diberikan Allah. Salam mak, minta duit, bawak wallet, handpon, pakai baju, pakai minyak rambut, kasut aku tak pernah lupa atau miss semenjak aku mula kerja. Terus aku berdoa supaya aku tak lupa lagi.
Tiba masa aku perlu mula kerja. huh, kerja aku duduk je. kadang-kadang aku bosan, iaitu terlalu bosan tak tau nak buat apa. Dalam duk2 buka pc, aku chattin. Ramai juga kawan yang online. Agaknya diorang sume tu tgh buat apa ye. Tapi, aku bosan kembali. Dan mula lah aku merepek, memikirkan apa nak buat pada masa akan datang.

Sepetang berlalu meninggalkan hiba
Merintis air mata bak sekelopak bunga kemboja
Kelu bila memikirkan siapakah ia
Tidak ku harap Puteri yang indah rupawan
Yang sentiasa menjadi idaman, para pemuda perasan
Aku hanya insan yang serba kekurangan
bagai sehelai daun gugur didalam tempayan
tidak siapa sudi untuk berteman
Hanya aku mahukan satu yang luar biasa
Meniti cinta pada yang esa kerana aku ni hanyalah hamba
Gadis yang aku mengharapkan sentiasa
menemani aku hingga ke hujung usia..

Lupakan, aku ingin menamatkan konfrontasi dahulu dalam hidup aku. Mahu membela keluarga. Biar la aku sengsara sekejap. Minggu ni aku demam, batuk, seelsema. Condition badan dalam 60% je. Tapi aku telah diberikan tanggungjawab dan perlu dilaksanakan. Sihat ke tak kena go through. Hidup aku sekarang ni nampaknya sudah agak aman. Aku boleh memikirkan perkara lain yang lebih elok lagi. Menambahkan ketaqwaan kepadaNya. Moga ada masa menulis lagi.

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter