Buat apa ni?

Inilah yang boleh diklasifikasikan sebagai "malapetaka" kepada golongan yang bakal menerajui Agama, bangsa dan negara di masa hadapan. Tarian yang menghiburkan memecah kesibukan kota dengan pemandangan dan tingkah laku yang tidak sihat.

Walaupun kita hanya melihat situasi begini dengan biasa, pemikiran pemiliknya adalah lebih kepada menyinonimkan kehidupan dengan budaya2 yang disangkal sebagai hebat ini. Diucapkan terima kasih kepada negara2 barat yang mempengaruhi minda mereka dengan mudah dan berkesan tanpa kompromi dengan mengetengahkan aktiviti2 yang NON-FAEDAH ini.

Pembangunan negara sepatutnya selari dengan pembangunan sahsiah anak-anak muda masakini. (baru semalam saya nampak pelajar2 laki dan perempuan sekolah menengah bercampur membuang masa bersembang dan gelak ketawa di tasik semasa pulang dari makan tengah hari). Inilah dikatakan peringkat awal pergolakan minda sebaik sahaja kaki melangkah keluar dari pagar sekolah. Didikan bukan hanya disekolah, malah dari rumah lagi sebaiknya.

jengah : http://thestar.com.my/youth2/story.asp?file=/2008/4/23/youth2/21013670&sec=youth2

Fikir nak ikut tak nak, ikut ke tak. FIKIR sendiri.

Comments

Idham said…
blog nur islam ku lihat 'tercemar' sikit apabila diletakkan gambar-gambar yang agak liar seperti itu. Masyaallah
http://idham-xpression.blogspot.com
Anonymous said…
Salams
Mash'Allah you have a very good website, Please visit and link to http://www.haqislam.org.
Jazakallah
Wasalam

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter