Halau Yahudi

Kesibukan bukan menidakkan aku untuk terus mengambil tahu akan cerita-cerita serta kisah hangat masakini yang kian rancak serancak kemerosotan akhlak.

Terkini(tak boleh nak sebut terkini sebab sentiasa ada aja kisah baru) sibuk diperkatakan pasukan Chelsea akan menjejakkan kaki untuk jelajah asia nya ke Malaysia. Sedarkah kita yang pasukan nya mempunyai pemain Israel aka yahudi laknatullah. Bukan 2 sahaja iaitu pengurusnya Avram Grant dan juga pemain pertahanan Tal Ben Haim. Sebenarnya ada lagi pemain pasukan simpanannya. Tak berapa ingat nak sebut nama..

Akhbar utama tempatan menyirkan berita tergempar(hanya untuk orang yang betul2 sedar akan kegemparannya) dengan mengatakan kehadiran warga Israel itu tidak patut dijadikan satu bentuk kekangan politik. Lebih halus katanya politik tidak sihat jika dicampur aduk dengan sukan. Adoi.

Bayangkan jika mereka ni hadir, tentu layanan nya seperti raja. Maklumlah pasukan Chelsea cukup terkenal. Fikirkan, layakkah untuk kita memberi layanan yang baik kepada mereka2 ini sedangkan

SAUDARA ISLAM KITA DI PALESTIN DI BOM DENGAN KEJAM DAN KEMATIAN TERCATAT SETIAP HARI? WAJARKAH!?.

Negara kita memang tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan Israel. Ini sememangnya jelas. Jadi, apakah pengiktirafan pemain yahudi ini untuk hadir ke Malaysia? Macamana proses pengeluaran passport akan disahkan oleh pihak imegresen. Jika mereka boleh masuk, itu adalah satu bentuk pengiktirafan mereka sebagai pelancong.

Apa pun saya agak rasa baik sikit memandangan pemimpin kita menyatakan mahu mempertimbangkan jika terdapat bantahan dari pelbagai pihak.


SAYA BANTAH!!!

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter