Bersama keluarga

Cerita semalam.
Seluruh ahli keluarga ku ada dirumah. Termasuk la anak-anak mereka bagi mereka yang sudah berkahwin. Apa yang dirancang, adalah makan malam bersama.

Bila sudah ada ramai budak-budak, mulalah macam-macam hal. Gelas terbang, pinggan terbalik, air tumpah dan sebagainya berlaku dengan sengaja. Kemudian ada berguling atas lantai, masuk bawah meja merangkak kemudian lari-lari pusing meja untuk beberapa kali. Macam marathon pun ada. Apa nak buat, dulu aku kecil pun agaknya nakal macam tu..

Seronok rasa nak kembali jadi budak kecil. Jam pun tak jalan kebelakang...

Inilah aku rasa kebahagiaan bersama keluarga tercinta. Bukan mudah nak semua ada sekaligus. Inilah masanya bersenda gurau kembali megeratkan ukhwah. Alhamdulillah, dengan izin Allah segalanya berjalan dengan baik.

Cerita sebelum malam.
Pada petang semalam, aku pergi bermain bola sepak persahabatan di kem Batu Cantomen. Oleh kerana datang pun sudah lewat, aku hanya dimasukkan pada separuh masa kedua. Alhamdulillah, aku berjaya membuat gerakan untuk 3 gol walaupun tidak menjaringkan sebarang gol. Pasukan kami menang 6-0.

Padang agak becak kerana baru lepas hujan lebat. Bila sampai rumah, tergerak hati nak basuh kasut bola. Sebenarnya aku teringat masa zaman sekolah dulu. Basuh kasut, kemudian kapur kan ia. Itu kisah lama..

*Sebenarnya aku macam terfikir sesuatu. Beringatlah. Jangan lupa fauzzury, jangan...

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter