Aku dan digit 100

Sudah 5 hari berlalu aku menanggung rasa derita yang seringkali mengganggu kehidupan aku. Kesakitan geraham sebelah kanan membuat aku merasakan amat kurang selesa. Tambahan lagi aku mula rasa lesu dan tidak bermaya. Pada malam ini, kemuncak tubuh aku semakin lemah dan kudrat ku semakin lumpuh. Semuanya semakin dirasai kerana aku kini sedang bekerja, pada sebelah malam..

Mungkin posting yang ke-100 membuatkan aku bermuhasabah kepadaNya akan kesibukan yang melampau aku dalam mengejar duniawi. Mungkin Allah mahukan aku berehat sebentar, dan seimbangkan antara dunia dan akhirat(ni aku terfikir masa basuh pinggan tadi). Aku semakin terlupa, terlupa yang semua ini hanyalah pinjaman semata-mata. Tak lama lagi mungkin esok akan ku pulangkan kesemuanya...

Bak status YM azrul sahabatku "overclocking myself, its hurt".

Pada posting yang keseratus ini, aku lebih banyak memikirkan "Jangan melebihi jangkaan sesuatu yang dijangka" atau orang putih nya "do not exceed expectation that has been expected". Kerana menurut pengalaman aku, ia menemui kegagalan dikala aku melakukannya. Biar pun diantara masa kita perlu futuristik, namun aku siapalah aku untuk menemui sentuhan futuristik. Aku lebih sedar yang aku mempunyai kekurangan, iaitu aku masih tidak berkenan dengan ilmu hisab sehinggalah sekarang.

Aku yang ingin mengeksploitasi ilmu kendiri,
Dikala aku merasakan kenapa matematik sering menjadi penghalang terhadap kemajuan yang aku capai. Baik dari bangku sekolah, subjek matematiklah yang aku sering ketinggalan dan mencatat keputusan yang paling RENDAH dalam setiap ujian. Adakah ini takdir, tidak. Ia adalah kerana diri aku sendiri yang tidak melihat matematik sebagai potensi untuk lebih kedepan. Inilah yang aku rasakan bari-baru ini. Aku tidak ingin lari lagi dengan matematik, aku perlu tempuhinya juga untuk menggarap potensi yang terhidang. Kini aku membuang noktah, dan menyambungnya dengan menekan "koma".

Aku perlukan rehat.
Sambil2 dengar bacaan yasin oleh ustaz din(alhadhie di halaqah.net) dan nasyid Algebra.

Oh aku rindukan kedamaian.

Esok mungkin aku ke klinik.

Semalam, aku dimaklumkan oleh rakan kerja tentang anjuran solat hajat di surau berdekatan pejabat. Solat hajat ditujukan kepada rakan kerja ku Mohd Ridzuan Bin Ghazali yang kini berada di ICU dalam keadaan koma dan menggunakan alat bantuan pernafasan. Aku difahamkan keadaannya begitu tenat. Mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan bagi sahabatku, berikanlah ia kesihatan dan kesempatan untuk terus beribadah kepadaMu ya Allah. Ringankan lah bebanannya..

Comments

Popular posts from this blog

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter

Kepada pekerja syif macam saya khususnya