Diluar pagar

Inilah yang dikatakan bak pepatah "Buah Cempedak diluar pagar". Ni aku jumpa masa pergi kajang semalam. Memang betul2 luar pagar. Subhanallah. Kalau mak aku dapat mesti petang tu dia buat cempedak goreng. Tapi apakan daya hanya mampu melihat. hehe.

Sebelum tu aku duk cari la rumah. Punya la pusing2.. Pening kepala cari. Akhirnya jumpa.. Ok jugak rumah tu kaler kuning. Tak renovate apa2 lagi. Suasana dia yang paling aku suka sebab sunyi dan tenang. Membuatkan aku rasa bahagia jer berbanding tinggal di KL yang penuh dengan kesesakan setiap hari. Kalo lah aku ada kuasa veto, memang aku nak rumah ni. Sebab kurang dari 10 km sahaja dari ofis. Berbanding sekarang perlu ulang alik ke ofis sepanjang 40 km SEHALA. Restu ayah bonda perlu aku utamakan. Aku akur keputusan mereka untuk tidak menzahirkan niat memiliki rumah tersebut. Pasti ada hikmahnya.

Masa duduk2 kat sekitar depan rumah tu, aku tengok tayar kete pancit. Aku tak rasa terkejut. Cuma rasa malas nak kotorkan tangan tukar tayar spare. Jadi aku ambil keputusan untuk bawak kereta ke stesen minyak dan pam. Harini baru lah aku hantar kedai tayar. Melayang rm5..

Tadi aku keluar pergi beli cermin bilik air. Balik tu aku ternampak ada lelong barang komputer. Aku pun singgah. Nampak pulak LCD murah. Aku keluarkan duit dan terus beli. Memang nak pakai sebab nak buat kerja grafik. Cuma tak berkesempatan nak ke KL untuk beli..

Esok mungkin aku keluar lagi bawak mak pergi beli barang. Nak beli apa aku tak tau. Aku bawak jer. Maybe anak2 buah aku ikut sekali. Kenalah belanja dorang ais krim.. Tak pun nampak kedai ais krim terus aku lari. Jimat RM2 aku.. haha

Comments

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter