Paintball

Sabtu lepas, Mymmc.net iaitu laman portal untuk bekas pelajar Telekom menganjurkan aktiviti paintball bersama ahli-ahlinya. Permainan ini memerlukan kepantasan dalam setiap gerakan. Latihan perang juga merupakan satu sunnah dimana zaman nabi dulu berperang untuk menegakkan ajaran ISLAM. Oleh itu, latihan perang dapat mengurangkan debaran dan ketakutan kepada kita dalam mengendalikan senjata untuk berhadapan dengan musuh. Cuma bezanya dulu tak pakai pestol dan senapang mcm sekarang. Itulah antara hikmahnya. Bila kena tembak tu memang sakit. Ada tu sampai lebam kena kat tangan, leher, peha dan lain2 tempat. Mujur aku tak kena tembak sepanjang permainan. Aku main pun berhati2, menyorok dengan kerap, cuba menembak dari posisi yang selamat dan bergerak dengan sepantas yang boleh.

Jam 3 petang, aku sampai dirumah. Dengan keletihan baru balik dari kerja dan terus ke Shah Alam untuk main paintball ni, aku amik keputusan untuk duduk dirumah dan berehat. Kemudian dapat call dari kawan ajak main bola petang tu. Aku menolak. Kemudian dapat lagi call ajak main bola pada jam 9 malam di Kepong, cuma kalini aku teringin nak main sebab lama tak main bola dek kesibukan kerja.

Yang tak bestnya, permainan dibatalkan pada malam tu gara2 pihak pengurusan padang tidak mendapat tempahan untuk menyewa padang pada malam itu. Jadi pulanglah dengan hampa. hehe.

Harini masuk kerja dengan rasa mengantuk teramat sangat.

*************************************************************************************

Fakta menarik :
Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku?

Comments

Popular posts from this blog

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter

Kepada pekerja syif macam saya khususnya