Obor-obor cinta bahagian-2

Tekedek.. kedek.. dekdekkk... Subhanallah.. Tayar motor aku ni pancit rupenyer. "Eloklah sekali pancit. Dari aku tukar tayar tahun lepas tak pancit2 lagi. Aku yang da lama tak demam pun da demam dah. Seminggu pulak tu tersadai kat rumah". Kata aku kepada motor. Aku pun menunggang perlahan-lahan menuju ke stesen minyak dengan harapan boleh pam. Tayar jenis tiubless ni kalau pancit dia masih tahan lagi dan tak mudah rosak kerana tebal.

Setibanya aku di stesen minyak, aku pun ambil pam dan cuba pam. Aku klik pada "tayar pancit", tapi masih tidak boleh juga. Sebab lubang angin besar. Aku semak tayar sambil guling2 kannya, ternampak sekeping besi terpacak di tayar. Boleh tahan besar jugalah. Sebelum ni paku, kali ni lebih hebat lagi.

Ramadhan banyak mengajar erti memanipulasi kesabaran.

Aku pun menuju ke kedai motosikal. Kawan aku dah tunggu kat sana. Aku pesan suruh tauke kedai jangan tutup lagi. Maklumlah, hari ahad jam pula dah 7 lebih yakni hampir waktu berbuka. Pelan2 aku jalan menuju ke kedai motor pula. Mujur sempat sampai dan tauke tu kata boleh buatkan biarpun telah tutup separuh dari kedainya. Kemudian siap. Alhamdulillah. Sebenarnya masuk ni dah 5 biji aku tampak tayar. Memang banyak dan semua yang terlibat adalah tayar belakang.

Aku masih mengejar cinta..

Setelah selesai aku pun terus ke masjid UPM. Tinggal 1 minit aje lagi nak berbuka sebenarnya. Memang sharp.

************************************************************************************

Esok hari penting. Nuzul Quran. Juga hari untuk bertemu dengan keluarga bakal zaujjah. Semoga urusanku dipermudahkanNya..

Comments

AinSha'ari said…
wah...dah nak kawen ker??tahniah yer....^_^

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter