Kecantikan, yang mana satu cantik?

Balik dari kerja tadi, sahabat lama aku Idan menjemput aku ke dewan untuk makan malam. Majlis perkahwinan adiknya adalah pada esok hari, aku ni kira yang terawal makan. hehe.

Malam ni tiba2 rindu kat blog. Dah cat baru, jadi bila fikir2 semula kena kembali istiqomah menulis macam dulu.

Tengah makan2 tadi, duduk pula depan pelamin. Cantik betul pelaminnya. Sofa putih ala inggeris tinggi dari ketinggian aku yang tinggi ini. Ditambah pula dengan pasu ala inggeris. Tembakan lampu malap2 romantis gitu. Pendek kata, semua ala keinggerisan dan menyedapkan mata.

Aku suka cantik. Seorang pereka design macam aku perlu lah ada sifat sebegini. Kalau tak, sukar nak tawan hati si pembeli.

Duduk belek sana sini, sesaat tidak terfikir ia perlu. Sampai harini aku masih mencari apakah penting peranannya. Ditambah dengan otak bisnes aku. Kos pelamin sebegitu dijadikan modal untuk mengembangkan lagi sayap perniagaan aku adalah sesuatu yang sangat baik. Bila perniagaan sudah berkembang, pasti memerlukan pekerja lantas dapat membuka pintu rezeki kepada yang memerlukan. Teringat masa menghadiri walimah bekas rakan sekelas bulan lepas. Cukup sederhana, mempelai bertugas menyambut tetamu. Aku rasa, itulah sebaiknya. Duduk didepan meraikan kehadiran tetamu. Dapat aku peluk2 dia. Menyuburkan semula ukhwah yang semakin layu. Maklumlah, lama tak jumpa. Muzik pun takda, senang aku nak bercakap dengan kawan2 lama yang turut hadir.

Esok harap pulih..

Comments

fairuzniza said…
yang pentingnye BERKAT. tak kiralah majlis besar ke kecik, pelamin cantik ke tak. :)

tapi penting jugak nak jaga air muka mak ayah. :)

'The best wedding is that upon which the least trouble and expense is bestowed".-Prophet Muhammad SAW.

Popular posts from this blog

Kepada pekerja syif macam saya khususnya

Siapa Kata Bila duit Hantaran Rendah, lelaki tidak hargai Perkahwinan?

Harry Porter